رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

رزمی و بدنسازی

کیو کشین و بوکس و ... همه رشته های رزمی و بدنسازی

ذن در کیوکوشین از زبان سوسای

ذن در کیوکوشین از زبان سوسای

در حال حاصر،دنیا کاراته را به عنوان قدرتمندترین هنرهای رزمی میشناسند.بنده این واقعیت را بارها و بارها طی نبردهای پیروزمندانه که با نمایندگان سایر مکاتب هنرهای رزمی از اقصی نقاط دنیا داشته ام ،به اثبات رسا نیده ام(سوسای).

اثبات دیگری برای این مطلب،توانایی من در شکستن شاخهای گاو وحشی با دستهای خالی است.

برای آن که بتوانم این کار خارق العاده را انجام دهم،باید از لحاز سرعت،توانایی و قدرت در شرایط عالی باشم.سایرین که شاهد توانایی من بوده اندو با قدرت غیر قابل انکار بسیاری از مربیان کاراته را دیده اند،جذب این هنر رزمی خیره کننده شده اند و در نتیجه کاراته تمامی دنیا را فرا گرفته است.

قدرت کاراته انکار نا پذیر است،چرا که تمام بدن در حکم اسلحه ای می شود که قادر به کارهایی است که به چشم فرد مبتدی،باور نکردنی می آید.اما کاراته تنها در قدرت خلاصه نمی شود،کاراته مانند کوه یخی است که قدرت،تنها نوک آن را تشکیل می دهدعمق و معنای کاراته،بیش از اینها است.

آمریکایی ها غربی ها به طور مرتب از من در مورد فلسفه ذن سوال می کنند و پاسخ من به آنان این است که (ذن کاراته است و کاراته ذن واقعی ).هنگامی که همین افراد در مورد سختی ذن شکایت می کنند و می گویند: ذن تنها برای ساکنان مشرق زمین قابل فهم است،من در رد صحبت آنها می گویم: ذن نه تنها مشکل نیست بلکه انجام آن در هر جا و برای همه کس امکان پذیر است.

وقتی از من در مورد چگونگی آن می پرسند می گویم:همین الان تعدادی از فنون کاراته را با ذهنی مصمم،صادق و متمرکز انجام دهید.اگر این کار را انجام دادید،دبگر حریف بریتان وجود نخواهد داشت،فرقی بین و دشمن مجود نخواهد داشت و برد و باخت نیز اهمیت خود را از دست می دهد،شما موفق شده اید وارد حالت ذن بشوید.

به علاوه تا زمانی که ذهن پاک بوده و شما به حالت روانی رسیده و از آنچه که انجام می دهید شناخت و آگاهی ها ی لازم را کسب کرده باشید،حتی هنگام خوردن،حرف زدن،نوشتن،کار کردن و یا هنگام انجام هر گونه فعالیت علمی هم می توان به حالت ذن وارد شوید.منظور از ذن و روح کاراته نیز همین است.

فلاسفه و پیشروان بسیاری از مکاتب، اشتباه بزرگی در تعبیر مفهوم ذن را مشکل و تقریبا غیر عملی تصور می کنند.آنها معتقدند فهم آن فقط برای دانشمندان میسر است،اما این طور نیست.ذن در درون ما و اطراف ماست و اهمیت و بزدگ بودنش به این خاطر است که بسیار دست یافتنی قابل حصول است.

من به دنبال تمرینات طولانی در کاراته به حالت ذن رسیدم و معتقدم در صورت از خود گذشتگی کامل،در سایر رشته ها نیز می توان به این حالت رسید.

موفقیت در رسیدن به وضعیت ذن،به شخص امکان موفقیت در رشته های دیگر غیر از ذن را نیز میدهد.به عنوان مثال میتوان از ((هاکوئین))یکی از پیروان ذن نام برد.وی نقاش بود و به عقیده منتقدین معاصد نقاشی کار،او بهتر از ((پیکاسو)) یا ((روالت)) بوده است.

اما برای رسیدن به چنین حالتی،مکان خاصی نیاز نیست و هد کسی در هر جایی میتواند به این حالت رسید،فقط کافی است خود را کاملاٌ غرق در فعالیتی که در آن لحظه انجام می دهد،بکند.

حال این کارهر چه می خواهد باشد،کار دفتری،فروشندگی و...،وحدت کامل ذهنی در کلیه ایاین موارد همانند تمرین دائمی ذن در همه وقت ودر همه جا است.

زندگی همواره با تمرکز و وحدت ذن،اثراتی به دنبال دارد که شاید خود شخص در آغاز متوجه آنها نباشد.

حالت غرق شدن و فر رفتن در خود که در حالت ذن به انسان دست میدهد،تنها محدود به هنرهای رزمی نمیشود،بلکه تمامی زمینه های زندگی بشر،مثل هنر را نیز در بر می گیرد.

یکی از نویسندگان که من او را می شناختم، معتقد است:برجستگی آثارش در گرو این بوده که هیچ گاه از پیش تصمیم نگرفته است که باید کار خوبی ارائه دهد،لکه وی غرق در آفرینش اثر می شده و بقیه راه را به حال خود رها می کرده است.

او می گوید کارهایی که از پیش می خواسته تا خوب از آب در آیند به ندرت برای وی خوشایند بودند.

در((هاگاکوره))که یکی از آثار کلاسیک در همین رابطه است ،آمده است:راه یک جنگجو راهی بسوی مرگ است و می بینیم که چندان هم غلو نکرده است.بدین معنی که جنگجویان در گذشته به مسایلی چون شهرت،پیروزی و خود جندان اهمیتی نمی دادند و از آنجا که با مرگ فاصله کمی داشتند دائماً و به طور کامل در دنیای شمشیر خود غرق بودند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد